İbrahim suresi Dördüncü ayet:
Biz gönderdiğimizi her bir elçiyi kendi kavminin diliyle gönderdik onlara gerçeği duyursun. Bu demektir ki Arapça kutsal bir dil değildir Eğer kutsal bir dil olsaydı Tevrat'ta Arapça olurdu İncil'de Arapça olurdu zebur'da Arapça olurdu diğer suhuf dediğimiz metinlerde - levhalarda Arapça olurdu. Her peygamberler de Arapça konuşurdu.
Böyle bir şey yok yani Tevrat İncil biri aramice bir İbranice yani Neticede böyle bir kutsallık söz konusu değildir. Ama buradan bir kutu ve devşirme uyanıklığı var Peygamberimize Nispet edilen bir Rivayet var nedir efendim diyor ki bi Peygamberimiz güya demiş ki Arapçayı ve Arapları üç sebepten dolayı seviniz bir ben Arabım Onun için Arapları Sevin ?.
Fakat: Ebu Cehil de Arap Ebu Lehep de Arap. Ne yapalım şimdi onun sevecek miyiz ?. Yani böyle birşey söyleme Peygamberimizin Bunu iddia etmek hazır Peygamberi tanımak isterim ama bu Kuran'ı hiç tanımamak olurdu. Ama bazı sinsi hocalar bu kelime oynuyla öyle prim yapıyor ki ur'an arapçadır Onun için Arapçayı sevin, Sebep ? cennette Arapça konuşulacak !.
Arapça bilmiyoruz diye bazı hocaların ümidi, Cennette arapça konuşulacak ümidi, aslınd adam yalanı Arapça konuşuyor diye millet onu ayet zannediyor.O da dürüstçe bu ayet değil demiyor. Gayesi 'tecvit' Kuran'ı doğru okuyabilmek kurallarına çomak sokma. Yani bu Kur'an için söz konusu olan bir ilimdir bunu ayetleri okurken uygulayanlar okudukları rivayetleri de tecvitli okuyor ya rivayeti niyeti ciddi okuyorsun keyfi ranza yansın diye.
Oysa Allahu Teala Ali İmran suresi 78 ayette 'Wayne Eminem ile ferikan, israiloğullarından söz ediyor. Fakat bazı haysiyetsiz hocalar dillerini eğip bükerken söylediklerini kitaptan sanırsınız. Yani Müslümanların önemli bir kısmı da ''bak Yahudiler neler yapıyorlarmış'' derken Arapça nağmeli ifade ayet zannediliyor.
Oysa din dilinin mutlaka ve mutlaka anlaşılabilirlik üzerinden yeniden inşa etmek mecburiyetindeyiz. Yoksa insanlar Rum Suresi 21 22 ayette Allahü Teala dillerin farkının gerekçesini zaten söylüyor ''ve min âyât-i Kargo semâvâti vel ardı ve o lafı elsine tikimi Elvan'' hüküm dillerinizin ve renklerinizin farklılığı Allahü Teala'nın Kudret işaretlerindendir bu kadar.
Asla bir dil diğerinden daha hayırlı, az hayırlı olmaz. Dolayısıyla diller insanların birbirleriyle anlaşabilme leri için ürettikleri değerlerdir. Örnek: İlk peygamber kime - hangi dilde hitap edecek ? Ona gönderilen kitapta o dilde indirilmiştir. Maksat mesajın duyurulması anlaşılması ve yaşanmasıdır. Başka bir dil fazileti yoktur.
Biz Türk'üz diye her dilde bir kitap mı gelmesini bekliyordun ? bunu Allahü Teala Arapça indirmesini sebebi Hz Peygamberin ilk muhataplarının Araplardan oluşuydu. Aslında bu kitabın mesajı diğer dillere çevrilecek ve diğer insanlar bu kitabın mesajını anlayacak olması gerekir.
Prof Mehmet Okuyan
https://www.youtube.com/watch?v=kIouAWem1gM